Alla inlägg under september 2011

Av Skrivarverkstan - 25 september 2011 19:00


Tillit. Utan den förväntan vi lätt känner.

Längtar närhet, längtar tystnad.

Mod. Vem skriver min berättelse?

Längtar rötter, längtar helhet.


Lyssnar jag på dig eller gör jag endast ett försök?

Ser jag dig eller behöver jag nya glasögon?

Når jag fram eller har jag stannat halvvägs?


Vi har ljugit för er.

Vi har det inte alls bra.

Vi letar efter globala lösningar, det hoppas jag att ni förstår.

Ha tålamod, men berätta för oss om ni inte orkar leva längre.

Lev i harmoni, men dela varandras smärta.





Av Skrivarverkstan - 24 september 2011 20:59

Vi är vi och jag är jag.

Med många vi, som finns omkring,

somnar jag från varje dag.

Runt mitt inre slås en ring.


I drömmen tankar svävar fritt.

Händelser faller ner på plats,

bildar mönster som är bara mitt.

Morgon gryr igen och jag tar sats.


Ut bland andra, som haft sina drömmar,

som har mött ett mörker och ett ljus.

Möten vävs av dolda sömmar.

Är det så att vara i Guds hus?


ROLF H

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Våra gäster


Ovido - Quiz & Flashcards