Alla inlägg under oktober 2010

Av Skrivarverkstan - 29 oktober 2010 16:47

Jag tvivlar när du inte svarar.

Var inte så tyst!

Håll mig inte ovetandes,

det gör så ont.

Ditt liv är inte mitt, jag tvivlar på om jag någonsin blir inviterad.

Du leker med starka känslor, jag tvivlar på att du vet vad du gör?

Det gör så ont.

Att älska gör så ont!


Annica C

Av Skrivarverkstan - 28 oktober 2010 08:59

Höstlöven har nyss glatt oss med sina vackra färger och har snart rasslat färdigt för i år, nu täcker de marken där jag går. Träden börjar se nakna ut och snart kommer det att knarra av kyla på marken under våra skor. De alltmer kala grenarna lovar ändå att omfamna oss. Knotiga och vackert frostiga ber de oss ha tålamod. Tålamod att låta dem få en välbehövlig vila efter att ha skänkt oss så mycket syre och ögonfröjd hela våren sommaren och hösten.

Nu behöver dess rotsystem som försörjer stam och krona sova, för att hämta ny inspiration och kraft till nästa år... 

Jag tackar inombords för i år, och önskar dem God Natt.

/ Maria.      

Av Skrivarverkstan - 24 oktober 2010 21:39

Förlåt, säger jag till mig själv.

Hur kunde jag göra så mot mig?

Jag var som en guppande flaskpost på havet.

Behovet av uppmärksamhet styrde mina steg.

Jag gick vilse och grät

men nu

när allt är naket

är jag redo.


Lennart Arvidsson

Av Skrivarverkstan - 23 oktober 2010 21:23

Tror du att jag kan bli så fin

som du om jag gör läppen min

så röd och glad som läppen din

Kanske din make tittar in

och tror, att munnen min

är munnen din

och får en kyss

som du fick nyss

av samma man

som är så grann

Tror du att du om detta sker

står bredvid oss och tittar ner

på dina skor

som av din bror

du fick i fjor


Då skulle jag om jag fick lov

gå in nån dag i din alkov

och låna dina fina skor

för jag har ingen egen bror

som kan, ge mig, så vackra skor


Med röda läppar går jag nu

omkring i lånta skor

och jag är nu din makes fru

och snart skall jag bli mor

snart får du passa vårat barn

för att du är så snäll

Det gäller att va först till kvarn

för snart så är det kväll


Lennart Arvidsson

Av Skrivarverkstan - 23 oktober 2010 17:45

Jag tog för givet att du alltid skulle vara där,

att jag alltid skulle känna dina andetag,

att jag skulle få dela din glädje och sorg,

att jag skulle få lyssna på dina fotsteg,

inte räknade jag med att du skulle ta mitt hjärta

och lämna kvar denna enorma smärtan inom mig.

Aldrig trodde jag att denna dag skulle komma


Jag saknar en jacka i hallen...


Jag blir så lycklig

när jag svarar i telefon

och hör din röst,

inte trodde jag att jag skulle bli

så lycklig som med dig.

Men du låter mig inte vara lycklig,

genom din röst säger du attdu

träffat en annan, en bättre tjej.

Du kastar in mig i avgrundens djup,

aldrig att jag varit så olycklig som nu,

allt är bara svart, svart, svart

inte en enda färgklick.


Jag saknar en jacka i hallen...



/ Kara Murray


Av Skrivarverkstan - 23 oktober 2010 17:37

Så som en fjärilsvinge över en äng kom du

och utstrålade med all godhet, ödmjukhet och all vänlighet som

du bär inom dig.

Det du har är lika olärbart och ovanligt

som silverstänk från en fjärilsvinge

Allt ordnar sig och lugnet sprids i din omgivning.

Sakta sveper du förbi i skymningen

Så som en fjärilsvinge över en äng


/ Kara Murray

Av Skrivarverkstan - 23 oktober 2010 17:30

Alla pratar om de och alla fruktar den

och ingen kan undgå den, framtiden kommer ändå.

Vi har alla våra förhoppningar, drömmar, önskan och rädslor för den.

Ett tidevarv med drömmar och förväntningar är få i dagens samhälle,

de får inte plats i all stress och jäkt.

Vi får inte riktigt plats med drömprinsen, hemmet, jobb, barnbarn,

men ändå finns det i våra drömmar, förhoppningar, önskan och rädslor.

När vi tillåter sig att ta den minuten och tänka på det

blir det som att ge sig en stor kram, en stillhet,

en lugn stund


/ Kara Murray

Av Skrivarverkstan - 23 oktober 2010 17:19

Stjärnorna blänger från en mörk himmel

De låter en inte glömma, inte en chans,

de påminner en om se brustna drömmarna,

illusionerna och hoppet man en gång bar på

De nästan hånar en för att man

inte klarade av att uppfylla allt vad man

önskade och hoppats på

Stjärnornas försoning ligger i att om

en lyckats uppfylla en dröm så

jublar de alla i kör

Till slut tystnar allt och det är över

 

/ kara Murray

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Våra gäster


Ovido - Quiz & Flashcards