Alla inlägg under november 2013

Av Skrivarverkstan - 10 november 2013 14:36

Ur tillvarons grund växer jag

vaknar till liv

och förstår alltmer av min omgivning

Mitt synfält vidgas utåt

Jag lämnar mitt hem och min familj

skapar ett eget liv och närmar mig alltmer horisonten

Så krymper synfältet utåt och vidgas inåt

och jag inser att jag aldrig förstått det jag trott mig förstå


Barbro

Av Skrivarverkstan - 9 november 2013 14:15

Ja tillvaron den kan en grônne på

när en vakner iblann mett i natta
Va ä dä som gör att en tänker så
Dä kan vare svårt dä å fatta
 
Hur kommer dä sä att e katta kan jame
Iställe för å kraxe sôm kråker
Hur kommer dä sä att häster ä tame
Å hjälper mej plöje min åker
 
Iblann ä en gla å iblann vell en gråte
Utan att ja kan begripe
Ja tillvaron den ä e fullstände gåte
Varför börjer en plötslet å lipe
 
Hur kommer dä sä att ja går här på jola
Å vart ska ja gå sen på slute
Ja hôppes att fortsatt få njute å sola
Å att en kan få lôv å gå ute

 

Lennart Arvidsson

Av Skrivarverkstan - 4 november 2013 11:19

Dagsljuset

har inget nyhetsvärde

för den 

som tar det för givet.

Ännu ett uppvaknande

innan natten.


Lennart Arvidsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Våra gäster


Ovido - Quiz & Flashcards