Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Bry sig om eller lägga sig i

Av Skrivarverkstan - 25 maj 2010 20:35

Gun håller telefonluren i handen och lyssnar till samtalet-avslutat-ton.

Vad hände?

"Lägg dig inte i, låt mig vara ifred!". Det är en mycket bestämd uppmaning. Ändå tror Gun inte riktigt på budskapet. Just nu kanske, men inte definitivt! Gun som hade trott att hon brydde sig om, alldeles väldigt mycket brydde sig om.

Men Gun känner inte gränslandet Bry sig om/lägga sig i-landet.

Ett annat gränsland som Gun har svårt att orientera sig i är Man skall inte vara nyfiken/lägga sig i -landet.

Det blev missar i omtanke och förståelse, för att hon inte frågat och för att hon inte varit nyfiken. Det har hänt att hon inte funnits på rätt plats vid rätt tillfälle.

Nu lägger Gun snopet på luren, hon hade ju bara velat vara snäll och omtänksam.

Hur skall det bli nu?

blm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skrivarverkstan - 10 november 2013 14:36

Ur tillvarons grund växer jag vaknar till liv och förstår alltmer av min omgivning Mitt synfält vidgas utåt Jag lämnar mitt hem och min familj skapar ett eget liv och närmar mig alltmer horisonten Så krymper synfältet utåt och vidgas inåt...

Av Skrivarverkstan - 9 november 2013 14:15

Ja tillvaron den kan en grônne på när en vakner iblann mett i nattaVa ä dä som gör att en tänker såDä kan vare svårt dä å fatta   Hur kommer dä sä att e katta kan jameIställe för å kraxe sôm kråkerHur kommer dä sä att häster ä tameÅ hjälper mej p...

Av Skrivarverkstan - 4 november 2013 11:19

Dagsljuset har inget nyhetsvärde för den  som tar det för givet. Ännu ett uppvaknande innan natten.   Lennart Arvidsson ...

Av Skrivarverkstan - 21 mars 2013 13:47

Ja älsker live frô början te sluttTänker på môra. Hur ska dan ta sä utt?Fast dä finns dager då dä regner merBackar går ôpp å backar går nerJa älsker dan ifrô môra te kvälJa älsker krôppen frô huvve te hälJa älsker kôla å ja älsker värmenJa älsker när...

Av Skrivarverkstan - 2 oktober 2012 12:01

Han sökte efter sin längtansom gått bort sig i rädslans labyrintTrevande, famlande, hopkrupen hittades han av 2 ögonsom gav tillbaka hans hårlock.Försiktigt vandrade han vidare med ett svagt hopp i sitt hjärta   Lennart ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Våra gäster


Ovido - Quiz & Flashcards